Kan ik mijn geld storneren? Er is een slecht product geleverd door een particulier.

Via tweedehandsnet heb ik bij een part. In België Twee vijverpompen gekocht. De persoon vertelde mij dat ze prima waren. Ze zijn aangekomen en heb ze per internet met sepa betaald. Nu blijkt bij aansluiten dat de motoren mooi lopen maar beide pomphuizen lek zijn. Kan ik mijn geld terug halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Als je zwart op wit hebt staan, dat ze in orde zijn, en het bedrag wat je ervoor betaald hebt, redelijkerwijs hiermee overeen zou komen, kun je al wel een zaak ervan maken en daarmee dus geld proberen terug te halen. De vraag is of dit de moeite waard is. Je zou ook nog kunnen kijken of Tweedehandsnet hier eventueel in wil bemiddelen, door een e-mail naar hen te sturen. Voor de rest zou je de particuliere verkoper kunnen benaderen dat de goederen niet volledig zijn, en daarin een compensatie/terugstorting wilt.

Tenslotte... Ik weet niet hoe duur de pomphuizen zijn... Is het wellicht de overweging die alsnog nieuw erin te kopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, storneren kan niet. Dat kan alleen als sprake is geweest van een 'gewone' machtiging voor automatische incasso. Een particulier zal echter geen incassocontract hebben bij de bank.

In dit geval gaat het om een gewone bankoverschrijving en die zij niet terug te draaien. Bij de bank kun je hiervoor ook niet terecht want die heeft gewoon een betaalopdracht correct uitgevoerd.

Als je zelf niet tot een oplossing kunt komen met de tegenpartij, kun je een gerechtelijke procedure overwegen. Vooraf dien je dan vast te stellen of die, gezien de hoogte van het bedrag, de moeite waard is.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+